Boekbespreking: “Oersterk”, Richard de Leth

Oersterk

Oersterk

Hoe kom ik er aan en waarom heb ik het gekocht?

Ik heb het boek gekocht op een lezing van Richard in Eindhoven. Deze lezing, georganiseerd door @meebeweger en Duurzaam Eindhoven, was ik eigenlijk al gelijk enthousiast over het verhaal en zijn presentatie dat ik er meer van wilde weten.

Dat hij in zijn eigen verhaal gelooft mag wel duidelijk zijn, hij verteld zijn verhaal gedreven en vol enthousiasme. Detail: het boek heeft hij in eigen beheer uitgegeven, inmiddels is het al weer toe aan de 3e druk!

Inhoud van het boek:

Vanuit Richard’s visie is de gezondheid een holistisch gebeuren. Het is niet alleen gezond eten maar ook zorgen dat je te maken hebt met gezonde vormen van stress. Hij laat je vrij om een burger van McDonalds te eten maar wel met mate!

Neem voldoende vitamine, al was het alleen maar omdat groenten die nu geteeld worden minder vitamines en mineralen bevatten als enkele jaren geleden. Of het vermijden van teflon pannen (de meeste mensen eten de teflon door de loop van de jaren zelf op). Verder word suiker als de grote boosdoener gezien i.p.v. de vetten waarvan vroeger gedacht werd dat je hier gewicht van aankwam. En natuurlijk de E-nummers die niet allemaal van onbesproken gedrag zijn.

Het boek is prettig geschreven, leest prettig weg. De illustraties zouden van mij wat beter mogen zijn maar de boodschap word helder en duidelijk over gebracht. Het geeft je iig genoeg ideeen en suggesties om je leven gezond verder te zetten.

Zou ik het andere mensen aanraden?

Als je zoekt naar een gezondere manier van leven, dan kan ik je dit zeker boek aanraden!

Bij het schrijven van dit stukje kwam het volgende voorbij in het nieuws: Illegale anti-biotica in je vlees. Wat maar weer aangeeft dat biologisch meerdere voordelen heeft.

Over Mark de Bont

www.clearcase.nl www.markde.bont.nl www.altijdscherp.eu
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Boekbespreking: “Oersterk”, Richard de Leth

  1. Pingback: Oude meuk: Demeyere pannen (sinds 1908) | Mark de Bont 's blog…

Geef een reactie

